`

מידע מפחית חרדה
מתוך ההבנה כי ככל שאנו מקבלים יותר מידע ומצמצמים את חוסר הוודאות, אנו באופן מובהק, מפחיתים רמות חרדה ובהתאם לכך החלטנו כבר בשלבים הראשונים בהן התחילו להגיע הידיעות על הנגיף המסתורי, לכנס את דיירי הבית למפגש ראשון. במפגש זה עדכנה האחות הראשית את דיירי בית שבעה כוכבים ומסרה להם את המידע העדכני ביותר הנוגע לווירוס הקורונה, תופעות המחלה ואת ההמלצות כיצד למנוע הידבקות.

הערכות הבית
כחלק מההתמודדות עם הקשיים והאתגרים שהועמדו בפנינו עם פרוץ המגיפה, הוקם צוות  חשיבה אשר ריכז וטיפל בכל סוגיות התפעול אשר נדרשו להן מענים יצירתיים ומיידים. צוות עובדים רווחתי, הוקצה לאתר מצוקות רגשיות של דיירים בתקופה זו ולטפל באופן פרטני בכל אחד מהם. מנהלת בית שבעה כוכבים, עדכנה את הדיירים כי אנו מקיימים קשר הדוק עם משרד הבריאות ועם הממונה על הדיורים המוגנים בארץ ופועלים בהתאם להנחיות. במקביל הוסבר כי החברה ערכה רכישות מיוחדות אשר יש בהן כדי לקדם פני העתיד הלא ידוע. בין היתר, נערכה רכישה גדולה של מלאי מזון, נבדקו כל מערכות החרום של הבית והעובדים הונחו כיצד לנהוג גם מחוץ לשעות העבודה על מנת לשמור על בית נקי מהווירוס.

רוגע וביטחון
דיירי בית שבעה כוכבים, כמו בני הגיל השלישי בגלובוס כולו, משתייכים לאוכלוסייה בסיכון לקורונה ומשכך,  על אוכלוסייה זו חלה החובה לשמור על עצמה עוד יותר מאוכלוסיות אחרות. עטיית מסכה, שמירה על היגיינה ועל ריחוק חברתי, הם אבני הדרך אשר עשויים להגן עליהם. בניגוד גמור לבני הגיל השלישי אשר מתגוררים בקהילה ואשר כפועל יוצא משמירה על ריחוק חברתי, נגזר עליהם גם בידוד חברתי קיצוני אשר עורר מצבים של דיכאון עמוק וחרדה גדולה, זכו דיירי בית שבעה כוכבים לחיבוק ענק של צוות העובדים, למוגנות חברתית ובריאותית. התחושות שהם מתארים מרגשות אותנו כל פעם מחדש כשהם מספרים לנו על כך. ברגעים הללו, אנו מבינים כי מהות הדיור המוגן טמון במונח עצמו- מוגנות. 

איך בונים תחושות טובות
עוצמתו של ארגון או חברה, נעוצה ביכולת שלו לנוע ולהתגמש. נוכח המצב בו גובר הלא ידוע על זה הידוע, מצב בו רבים סימני השאלה ומה שנכון היה לאתמול, היום כבר מאוד לא. במציאות כזו, מוטב שבראשו של הארגון, יעמוד אדם שניחן ביכולת לקבל החלטות אך לא פחות חשוב, שידע גם לשנות אותן ויחד עם זאת ישדר שליטה במצב, יציבות ואמון. נשמע פרדוקסאלי? כן ולא. בבית שבעה כוכבים, בעמדת הניהול עומדת ארנה בן נון אשר יחד עם צוות המנהלים והעובדים בבית, הצליחה להנהיג שגרה משתנה. שגרה מותאמת למצבים משתנים.

מהי שגרה משתנה
שגרה היא מציאות המועתקת מזמן אחד לזמן אחר באופן קבוע. בימים כהרגלם, שגרת היום בבית שבעה כוכבים, מורכבת משלל פעילויות ושירותים המוצעים לכלל הדיירים וכל דייר יוצר לעצמו את שגרת היום המיוחדת שלו.  בימים בהן הערכות מצב ארציות וגלובאליות נערכות מספר פעמים ביום ובהתאמה מעודכנים התושבים ובתוכם גם אנחנו, בהנחיות החדשות והמשתנות, הועמד בפנינו אתגר לא קטן. להקפיד על קיום ההנחיות המשתנות, תוך יצירת סדר יום חדש שיאפשר לנו להמשיך ולקיים חיים עשירים בעשיה וריקים מבדידות. 

על מנת להצליח בכך, נעשו מספר צעדים שיאפשרו עמידה באתגר זה:
> החברה הקצתה תקציב מיוחד להצטיידות בחומרי חיטוי, מסכות אף פה, חליפות מגן ומכשור שישרת את עובדי ודיירי בית שבעה כוכבים ויאפשר תנועה חופשית ברחבי הבית.
> החברה כינסה הדריכה ורתמה את צוות העובדים של הבית לשמירה וקיום של נהלי ההתמגנות וההתנהלות במרחבים הציבוריים ובדירות הדיירים שלנו ובכך אפשרה להמשיך ולספק השירותים לדיירי הבית.
> החברה יצרה אלטרנטיבה של שירות take away של ארוחות מהמסעדה ובכך המשיכה לספק את שירותי המסעדה, גם כאשר מחוץ לדיור המוגן, המסעדות לא היו פתוחות לקהל.
> כל שטחי הישיבה והאירוח, הותאמו למגבלת הריחוק של 2 מטר וכך המשיכו דיירי הבית להתראות זה עם זה ולא להיות בודדים.
> הדיירים חוברו לקבוצת וואצאפ בה הועבר מידע שוטף וזמין 24/7.
> פלטפורמת הזום הורדה למכשירים החכמים של הדיירים ובכך התאפשרו קיומן של פעילויות מסוגים שונים.
> שירותי קניות.

ולא שכחנו את בני המשפחה
לאורך כל הזמן, שמרנו ועודנו שומרים על קשר עם בני משפחתם של הדיירים. שיתפנו אותם בהיערכויות אשר ביצענו בכל הנוגע למוגנות כחברה בשינויים ובחידושים שביצענו בבית שבעה כוכבים. 

 

 

 

 

השאירו פרטים בכדי ליצור איתנו קשר
ואנחנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

צרו <br>
								קשר

צרו
קשר

סגרו <br>
								פנייה

סגרו
פנייה

השאירו פנייתכם

ונשוב אליכם

חייגו עכשיו

09-9610000